Aby zapewnić najwyższą jakość przedstawianych treści, strona wykorzystuje pliki cookies. Szczegóły znajdują się w zakładce Polityka prywatności.

Dlaczego warto dodawać informację o widełkach wynagrodzenia w ofertach pracy? (2/2)

Dla firm

3 min czytania

W zeszłym tygodniu przygotowaliśmy 5 powodów dla których warto umieszczać informację o zarobkach w ofertach pracy. Jeśli chcesz zapoznać się z pierwszą częścią kliknij tutaj.

Dlaczego warto dodawać informację o widełkach wynagrodzenia w ofertach pracy? (Część 2)

 

1. Wskażesz kierunek rozwoju dla pracowników


Załączając w ofercie dokładne wymagania i widełki płacowe, zmotywujesz pracowników do poprawy kompetencji w pożądanych obszarach oraz uzyskasz rzeczywiste argumenty podczas negocjacji finansowych.
Jasno sformułowane wymagania bardziej przemawiają do zatrudnionych niż premie uznaniowe, na które poprawa kompetencji może nie mieć bezpośredniego wpływu.

2.Dotrzesz do młodych talentów

Według najnowszych trendów, opisanych w książce Jenniffer Deal's "What Millennials Want from Work: How to Maximize Engagement in Today’s Workforce" wynika, że Millennialsi, czyli osoby urodzone na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych o wiele chetniej dyskutują o zarobkach.
Zgodnie z badaniami autorki, Millennialsi najchętniej rozmawiają o zarobkach z rodzicami (71%) lub wśród znajomych (47%). Dla porównania w starszych pokoleniach tylko 24% ankietowanych rozmawia o zarobkach ze znajomymi a 31% z rodziną.
Warto dostosować swoją strategię rekrutacyjną pod wymagania młodszych pracowników, tym bardziej, że już w 2030 roku Millennialsi stanowić będą 75% wszystkich pracowników.

3. Nie zniechęcisz potencjalnych aplikantów

Zdarza się, że kandydat poświęcił mnóstwo czasu na wieloetapową rekrutację z nadzieją, że ma do czynienia z poważną firmą, tak zachwalaną przez rekrutera a na koniec otrzymuje propozycję wynagrodzenia poniżej warunków rynkowych.
W takim przypadku, prawdopodobnie będzie on bardzo zdenerwowany brakiem szacunku ze strony potencjalnego pracodawcy oraz zmarnowanym czasem. Może to skutkować negatywną reklamą wśród znajomych i osłabieniem wizerunku firmy. Według badań eRecruiter* z 2017r.
28% kandydatów chętnie dzieli się negatywnymi opiniami z innymi a 33%, zawiedzionych procesem rekrutacji, nie zaaplikuje do firmy ponownie. W obecnej sytuacji rynkowej nie można pozwolić sobie na taką stratę chcąc pozostać konkurencyjną organizacją.

4. Usprawnisz rozmowy rekrutacyjne

Dla większości kandydatów, rozmowy na temat wynagrodzenia są najtrudniejsze z całej rekrutacji. Są oni postawieni w ciężkiej sytuacji, gdzie muszą w ciemno określić swoje wymagania, nie znając budżetu pracodawcy.
Część pracowników przedstawi za niskie oczekiwania, z których później będzie niezadowolona, co może odbić się na jakości wykonywanej pracy i chęci do dalszych zmian, co z kolei generuje dodatkowe koszty dla firmy i niweluje pozorne oszczędności na pracowniku.

5. Zadbasz o równouprawnienie

Podając przedział wynagrodzenia zminimalizujesz skutki tzw. "luki płacowej". Według prognozy GUS kobiety zarabiają na tym samym stanowisku średnio 7,2% tego co mężczyźni. Powodów takiego stanu rzeczy jest oczywiście dużo ale jednym z głównych jest to, że
kobiety są mniej agresywne w negocjacjach. W przypadku, gdy w ofercie znajduje się informacja o wynagrodzeniu, łatwiej odwoływać się do konkretów czyli posiadanych kompetencji, względem przedziału zarobków.

Udostępnij: