Aby zapewnić najwyższą jakość przedstawianych treści, strona wykorzystuje pliki cookies. Szczegóły znajdują się w zakładce Polityka prywatności.

Dlaczego warto dodawać widełki wynagrodzenia? (1/2)

Dla firm

4 min czytania

Dlaczego warto dodawać widełki wynagrodzenia w ofertach pracy? (Część 1/2)

 

Podawanie widełek płacowych w ofertach pracy, poza nielicznymi branżami (np. IT) wciąż nie jest powszechną praktyką.
Zupełnie nie odpowiada to oczekiwaniom potencjalnych pracowników. Wg wyników badań Ibris 86 proc. poszukujących pracy oczekuje w trakcie rekrutacji informacji o zarobkach.

Aby zachęcić do większej jawności wynagrodzeń, przygotowaliśmy 5 powodów, dla których warto załączać taką informację w swoich ofertach:

 

  1. Zwiększysz ilość wartościowych aplikacji

Według najnowszego raportu Work Service* niemal połowa pracodawców (49,7%) deklaruje, że ma problem ze znalezieniem odpowiedniego pracownika.
Konkurencja wśród pracodawców jest bardzo duża, dlatego warto przyśpieszyć proces rekrutacji, otrzymując osoby wstępnie zainteresowane przedstawionym przedziałem płacowym.
W przypadku otrzymywanych aplikacji należy pamiętać, że to ich jakość, a nie ilość faktycznie decyduje o skutecznej rekrutacji.
W przypadku branż, w których więcej firm informuje o widełkach płacowych, istnieje również trend zgodnie z którym część specjalistów przestaje brać udział w rekrutacjach bez podanych zarobków.

  1. Oszczędzisz czas i pieniądze

Bardzo często negocjacje dotyczące zarobków pojawiają się dopiero na samym końcu procesu rekrutacji, a dotyczą przecież jednej z najważniejszych z punktu widzenia pracownika informacji.
Istnieje duże ryzyko, że oczekiwania aplikującego nie będą możliwe do spełnienia ze względu na ograniczony budżet. Podając informację o potencjalnych zarobkach przyśpieszasz proces zatrudnienia, pokazujesz, że szanujesz czas kandydata i wyprzedzasz konkurencję.

  1. Pozytywnie wpłyniesz na wizerunek firmy

Zamiast oszukiwać kandydatów informacjami o zarobkach w stylu: "do negocjacji", "uzależnione od doświadczenia" etc. warto postawić na transparentność i szczerość w komunikacji. Takie określenia wzbudzają podejrzenia, że firma oferuje wynagrodzenie poniżej średniej rynkowej lub szuka naiwnej osoby, która sama przedstawi zaniżone oczekiwania finansowe.
Ludzie nie pracują wyłącznie dla "pozytywnej atmosfery" i "dynamicznego zespołu" ale po prostu mają swoje wydatki i nie ma sensu brnąć we wzajemne kłamstwa, tylko lepiej zacząć budować relację na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

  1. Unikniesz rozpowszechniania nieprawdziwych informacji

Nawet jeśli osoba aplikująca nie znajdzie w Twojej ofercie widełek wynagrodzenia, to nie powstrzyma to jej od dalszych poszukiwań. Istnieją już strony i fora internetowe, na których takie informacje są ogólnodostępne.
Niestety część z nich może być nieaktualna lub błędna np. ktoś zarabiał mniej, ponieważ nie spełniał jeszcze większości wymagań, natomiast został zatrudniony ze względu na swój potencjał lub chwilowy brak dostępnych specjalistów.
W tym przypadku potencjalny pracownik może pomyśleć, że podana kwota dotyczy wszystkich na danym stanowisku i zrezygnować z udziału w rekrutacji. Oferta ze wszystkimi niezbędnymi informacjami może być świetnym narzędziem do kreowania komunikacji.

  1. Zyskasz przewagę konkurencyjną

Ze względu na ciągle niewielką liczbę firm podających widełki wynagrodzenia w ofertach pracy jest to bardzo tani i prosty sposób pozytywnego wyróżnienia się na rynku.

Udostępnij: